De Israëlische startup Trax, een toonaangevend computer vision-bedrijf dat de fysieke detailhandel transformeert, heeft ruim 530 miljoen aan financiering binnengehaald. Investeerders zijn onder andere SoftBank Vision Fund 2 en BlackRock. Inc.
Het cloud platform van Trax versnelt de digitale transformatie van bedrijven in verpakte consumentengoederen (CPG) en supermarktketens door gedetailleerd inzicht te bieden in snel veranderende winkelomstandigheden.
Trax heeft robots ontwikkeld die geavanceerde hardware en kunstmatige intelligentie gebruiken om de schappen te scannen. Producten die niet op voorraad zijn, worden sneller aangevuld. Met de technologie kan winkelend publiek ook producten vinden met behulp van een telefoon-app.
De robots navigeren door de gangpaden van de winkels. De gegevens die deze verzamelen, worden geüpload naar een cloud en de afbeeldingen worden geanalyseerd. De winkel krijgt realtime informatie over consumentenaankopen en magazijnen worden geïnformeerd over ontbrekende producten. Managers kunnen via data inzicht krijgen in welke producten het beste verkopen.
Het in Tel Aviv gevestigde bedrijf dat in 2010 werd opgericht door Dror Feldheim en Bar-El heeft onder zijn klanten onder meer Coca Cola, Nestlé en Heineken.
“Ondanks de turbulentie van 2020 hebben we enorme vooruitgang geboekt in ons bedrijf. We zijn er getuige van dat de detailhandel digitale technologieën in een ongekend tempo en schaal toepast”, zegt Joel Bar-El in de persverklaring.
Het bedrijf zal de fondsen gebruiken om het personeelsbestand uit te breiden en marketinginspanningen te vergroten, zei Justin Behar.
Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!