Binnenkort kunnen klanten van fastfoodketens zoals KFC, Pizza Hut en Taco Bellop een makkelijke en handiger wijze online eten bestellen, namelijk door populaire sociale media en messenger-apps te openen om bestellingen te plaatsen voor kip, deegachtige kaaspizza, en Mexicaans geïnspireerde taco’s en burrito’s.
Het in Kentucky gevestigde Yum! Brands dat 50.000 restaurants exploiteert in meer dan 150 landen, waaronder bovengenoemde merken, kondigde deze maand de overname aan van het Israëlische omnichannel en bestel- en marketingplatform Tictuk Technologies .
De in Tel Aviv gevestigde startup, die in 2016 werd opgericht, is gespecialiseerd in conversational commerce, een technische oplossing waarmee gebruikers bestellingen kunnen voltooien en met merken kunnen communiceren via een verscheidenheid aan sociale media en chatkanalen, waaronder WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram, SMS, QR-codes en e-mail.
Daarnaast maakt Tictuk ook gebruik van een combinatie van chat, internet, advertenties en intelligente marketingtechnologie om met consumenten in contact te komen.
De technologie kan worden geïntegreerd met POS (verkooppunt) en bestaande betalingssystemen en werkt voor alle soorten klantbetrokkenheid, inclusief bezorging, ophalen aan de stoep en dineren in het restaurant, volgens de gezamenlijke verklaring.
Op zijn website geeft Tictuk onder anderen integraties aan met Facebook, Slack, Telegram, WeChat.
Hoewel het Tictuk-platform al beschikbaar is in 900 restaurants in 35 landen is het niet bekend wanneer de nieuwe technologie in de VS beschikbaar zal zijn.
Wel zijn er plannen om de mogelijkheden van Tictuk op te schalen en aan meer markten en franchises over de hele wereld aan te bieden.
Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!