Het Israëlische levering-logistiek bedrijf Bringg, een toonaangevende leverancier van cloudplatforms, heeft aangekondigd dat het een samenwerking aangaat met Uber om de bezorgervaring in de detailhandel voor klanten wereldwijd te verbeteren.
Door dit partnerschap hebben de klanten van Bringg nu naadloze toegang tot chauffeurs via Uber Direct, waardoor ze dezelfde- of de volgende dag hun producten geleverd kunnen krijgen zonder in te leveren op belangrijke leveringselementen zoals zichtbaarheid, meeting of kwaliteit, aldus het persbericht.
De vraag naar bezorging in de detailhandel neemt aanzienlijk toe en is grotendeels te wijten aan de coronapandemie die het gebruik van e-commerce versnelt. Om aan het overschot aan leveringsbehoeften voor hun klanten te voldoen en leveringsmogelijkheden op te schalen, moeten bedrijven kunnen vertrouwen op crowdsourcing-opties op aanvraag, zoals al gedaan wordt in de foodretail.
Voor retailers is het opschalen van orderafhandeling tweeledig: het vereist niet alleen een uitbreiding van het aantal beschikbare bezorgers, maar ook de optimalisatie van bezorg-workflows en de betrokkenheid van chauffeurs om ervoor te zorgen dat ze zo effectief mogelijk kunnen zijn.
“De wereld verandert snel en retailers moeten zich aanpassen om klanten te ontmoeten waar ze zijn. Ons partnerschap met Uber biedt retailers meer flexibiliteit in de leveringscyclus, niet alleen om ervoor te zorgen dat onze klanten hun bestellingen krijgen waar en wanneer ze maar willen, maar stelt ze ook in staat dit te doen zonder de kwaliteit of winstgevendheid in de leveringscyclus in gevaar te brengen, wat essentieel is voor een uitstekende klantervaring en behoud van een gezond bedrijf ”, zegt Niko Avrutov, VP Alliances bij Bringg.
Met belangrijke mogelijkheden zoals het volgen van chauffeurs voor betere zichtbaarheid en gesynchroniseerde aankomst en ordervoorbereiding van chauffeurs voor optimale snelheid en efficiëntie, kunnen klanten de leveringsmogelijkheden verbeteren met behoud van merkkwaliteit. Voor Uber Direct stelt het partnerschap hen in staat om naadloos hun diensten aan retailers te lanceren en de time-to-market te versnellen.
Door gebruik te maken van het Uber Direct-platform kunnen de klanten van Bringg naadloos on-demand leveringsbestellingen afhandelen die via een app of website worden geplaatst, waardoor ze de klantervaring kunnen verbeteren.
Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!