Proef met in supermarkt geteelde groente succesvol

Verticale Field’s verticaal gekweekte groenten in een container. Foto Vertical Field

Al eerder hebben wij bericht over een proef in de Israëlische Rami Levi supermarkten met verse verticaal in de supermarkt gekweekte groenten. Naar nu blijkt is deze proef meer dan succesvol gebleken en zullen in meer Rami Levi supermarkten klanten in de supermarkten gekweekte verse groenten kunnen kopen.

Vertical Field heeft een overeenkomst van meerdere miljoenen dollars getekend om haar ‘verticale boerderijen’ te installeren in tientallen Rami Levy-vestigingen in Israël.

Het in Ra’anana gevestigde Vertical Field, opgericht in 2006, maakt gebruik van geavanceerde software en ingebouwde sensoren om ervoor te zorgen dat planten in de ‘boerderij’ onder gecontroleerde omstandigheden kunnen worden gekweekt zonder last te hebben van het weer.

Een inkijkje in de verticale boerderij. Foto Vertical Field

Ramy Levy-ketens gaan sla, basilicum, peterselie, boerenkool en andere producten verkopen die verticaal groeien in de eigen grond containertechnologie van Vertical Field op locaties in het hele land.

De producten zijn vrij van chemicaliën en worden verticaal op de wanden van de container gekweekt via een platform dat uniek is ontworpen om groenten binnen en buiten te laten gedijen op een bed van voedselrijke grond. Deze planten worden op een optimaal niveau verzorgd onder LED-verlichting, terwijl de slimme sensoren van het bedrijf zorgen voor irrigatie, kunstmest en klimaatbeheersing.

Elitzur zegt dat het pilotprogramma met Rami Levy om een ​​aantal redenen succesvol was.

“Rami Levy genoot van het feit dat ze een innovatieve oplossing aan hun klant konden bieden die gezonde en veilige producten levert met een constante aanvoer en toenemend verkeer”, zegt hij, erop wijzend dat het vooral belangrijk is omdat veel consumenten hun supermarktmerk kiezen op basis van welke winkel volgens hen de hoogste kwaliteit groenten en fruit heeft.

Elitzur zegt ook dat het bedrijf “terugkerende bezoeken zag van klanten die genoten van de smaak, textuur en kwaliteit van de producten en terugkwamen om ze opnieuw te kopen.”

Yafit Attias Levy, VP Marketing bij Rami Levy, zei in een verklaring dat de keten “de sociale verantwoordelijkheid begrijpt die het heeft jegens klanten” als het gaat om het leveren van hoogwaardige producten tegen kosteneffectieve prijzen.

“Onze klanten kochten de producten van Vertical Field tijdens de pilot en keerden terug om meer te kopen. Daarom hebben we besloten om de samenwerking met Vertical Field uit te breiden naar meer filialen van de supermarkt om verse, hoogwaardige en pesticidevrije producten aan te bieden op een manier die de houdbaarheid verlengt zoals onze klanten graag zien,” voegde ze eraan toe.

Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!

Advertentie (4)