“Wij zijn PostNL en we hebben iets voor je”. Nou, dát kun je wel stellen. Iets schokkerend antisemitisch. Het verhaal luidt als volgt.
Een Nederlandse vrouw genaamd Eveline woont met haar gezin in Israël. Haar moeder wil een pakketje opsturen voor de kleinkinderen en stuurt het pakket op met Track & Trace van Postnl.
Vijf weken later is het pakketje nog niet aangekomen. De dochter gaat na waar het is gebleven. Bij de Track & Trace-afdeling van PostNL treft ze het volgende aan: de postcode aangevuld met “FUCKJEWS”.
Eveline heeft de kwestie gemeld bij Postnl en die zouden het verder intern onderzoeken. Mochten wij meer informatie hebben, zullen wij u hier op de hoogte houden.
Updates:
18:21 / 06-09-2020: PostNL neemt gelijk actie
21:10 / 05-09-2020: Interview in De Telegraaf met dochter Eveline, die drie jaar geleden vanuit Nederland naar Israël verhuisde met haar Israëlische man en kinderen: “Ik ben zelf niet Joods, gewoon een blanke Nederlandse vrouw. Ik hoorde natuurlijk om mij heen de verhalen over antisemitisme, maar ik was zelf nog nooit met die haat geconfronteerd. Soms dacht ik ’het zal toch wel meevallen?’ Maar dan overkomt je dit. Ja, dat is heel schokkend. Dus toch, dacht ik.”
09:56 / 05-09-2020: PostNL reageert op Twitter-post van Joods.nl: “Deze zending is vandaag onder onze aandacht gebracht. Wij doen op dit moment onderzoek naar deze klacht want dit vraagt om grote zorgvuldigheid.”
*Achternaam van Eveline is niet gepubliceerd i.v.m. privacy
Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!