Heeft u een El Al ticket en geen geld terug gekregen na annulering van uw vlucht wegens het coronavirus? Dan is er goed nieuws. El Al biedt ter vergoeding coupons aan ter waarde van 125% van de prijs van het ticket.
Alhoewel El Al er in eerste instantie geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven, melden passagiers aan het financiële dagblad Globes dat ze coupons krijgen aangeboden ter waarde van 125% van de geannuleerde vlucht waarvoor ze hadden betaald.
Zo vertelde een passagier aan “Globes” dat hij het aanbod had aanvaard omdat het de waarde van het geannuleerde ticket verhoogde van $ 1.810 naar $ 2.262 en de coupon tot eind 2021 kon worden gebruikt voor het kopen van tickets voor vluchten tot november 2022. Als de coupons niet worden gebruikt door dan heeft de passagier nog steeds recht op 100% restitutie van het originele ticket.
De kortingsbonnen kunnen worden gebruikt voor alle El Al vluchten, inclusief upgrades op Sun D’Or-vluchten, de dochtermaatschappij van El Al, en extra bagage.
Voor groepsreserveringen van meer dan 10 personen kunnen de coupons van 125%, echter niet worden gebruikt.
Passagiers die een volledige terugbetaling van hun tarief ontvangen en lid zijn van de frequent flyerclub van El Al, ontvangen een bonus van 30 punten.
Naar schatting is El Al 1 miljard shekel ( 250 miljoen euro) aan tickets verschuldigd voor door het coronavirus geannuleerde vluchten in de afgelopen zes maanden. Onder normale omstandigheden hebben passagiers recht op een volledige terugbetaling binnen 21 dagen na de geannuleerde vlucht, maar vanwege de slechte financiële situatie van El Al heeft het Economisch Comité van de Knesset de terugbetalingstermijn steeds verlengd.
Nu El Al op de beurs van Tel Aviv 150 miljoen dollar heeft opgehaald, dringt het Economisch Comité van de Knesset erop aan de deadline niet te verlengen tot na 1 oktober. De aantrekkelijke bonus in de coupons van 125% is El Al’s manier om te voorkomen dat om de volledige 1 miljard shekel aan geannuleerde tickets in één keer terug moet worden betaald.
Voor de nieuwe controlerende aandeelhouder, Eli Rozenberg, vormt de terugbetaling van de tickets niet alleen een financiële hindernis die moet worden overwonnen, maar ook een eerste kans om het vertrouwen van de klant te herwinnen. De luchtvaartmaatschappij heeft aangekondigd om vanaf begin oktober geleidelijk aan haar vluchten te hervatten.
Ontvang gratis onze nieuwsbrieven!