Het team van het Israëlische hightechbedrijf Matter heeft 52 teams uit 19 landen verslagen die mee hebben gedaan aan de wereldwijde online “COVID Mobility Race” hackathon van Škoda Auto DigiLab.
De virtuele wedstrijd die van 4 tot 7 juni werd gehouden, stond in het teken van de huidige uitdagingen waarmee de auto-industrie wordt geconfronteerd vanwege de coronavirus pandemie: hoe kan een voertuig worden gekocht en geleverd met behoud van de strikte sociale afstandsmaatregelen? Hoe kunnen autokopers hun droomauto virtueel bekijken? Welke rol zullen digitale mobiliteitsdiensten in de toekomst spelen?
Aangezien Škoda Auto DigiLab Israel de deelnemende technologiebedrijven uit Tel Aviv tijdens de competitie ondersteunde was er speciale aandacht voor IT-hotspot Israël.
Het spectrum van projecten omvatte het online bekijken van nieuwe en gebruikte voertuigen, innovatieve desinfectiemogelijkheden, gedeelde mobiliteit, logistiek en infrastructuurconcepten en nieuwe bedrijfsmodellen met betrekking tot sociale afstand.
Een panel van experts, waaronder Škoda Auto Chief Digital Officer Andre Wehner en Škoda Auto DigiLabs managing director Jarmila Plachá, zei te hebben gestemd voor de 3D virtuele showroomtechnologie van Matter omdat deze interactief is, zeer realistisch en flexibel kan worden geïmplementeerd. ‘
Matter bedient een reeks industrieën met gepatenteerde 3D-technologie om interactieve digitale vastgoed rondleidingen te creëren. Het auto showroom-project wordt nu ondersteund door Škoda Auto DigiLab. Er is een mogelijkheid voor verdere toekomstige samenwerking met het innovatielab van de Tsjechische autofabrikant.