Afgelopen dinsdag zijn de winnaars van de jaarlijkse Webby Awards, de ‘Oscars voor het internet” aangekondigd. Onder de winnaars zijn twee Israëlische bedrijven, Leo Burnett Israel en MyHeritage.
De International Academy of Sciences and Digital Art reikt jaarlijks deze onderscheidingen uit voor bedrijven die op bijzondere manieren gebruiken maken van
Leo Burnett Israel won een Webby Award in de categorie Best Use of Stories voor Social, Education en Discovery-series en campagnes voor de promotie van de Instagram-serie Eva Stories: What if a Girl While the Holocaust Had Instagram.
Burnett kreeg ook een eervolle vermelding in de categorie Advertising, Media & PR: Best Use of Social Media voor Eva Stories. Deze serie, gemaakt door de Israëlische ondernemer Mati Kochavi en zijn dochter Maya, gebruikt moderne sociale-media om het waargebeurde verhaal te vertellen van een joods meisje wat vermoord werd in een concentratiekamp.
Het MyHeritage-project werd genomineerd voor een Webby Award in de categorie Corporate Social Responsibility voor haar Tribal Quest project dat geïsoleerde stammen in de wereld documenteert.
Ook ontving MyHeritage een eervolle vermelding in de categorie Best Use of Photography voor zijn Tribal Quest.
Voor zijn pro bono Tribal Quest-project stuurde MyHeritage teams van vrijwilligers op lange reizen naar de Siberische steppen, de Savannes in Namibië, de oerwouden in Papoea-Nieuw-Guinea en het Amazone-regenwoud om familieverhalen, tradities en overtuigingen te documenteren.
Bij de 24e jaarlijkse Webby Awards werden bijna 13.000 inzendingen ontvangen uit 50 staten en 70 landen.