De baby mascotte die reclame maakt voor Bamba, de meest populaire snack in Israël met pindasmaak die ook een wereldwijd merk is geworden, ondergaat op 8 maart een verandering voor Internationale Vrouwendag: “hij” zal een “zij” worden.
De nieuwe Bamba mascotte debuteerde donderdag in een video op YouTube en werd meteen door duizenden bezoekers bekeken.
In de video probeert een groep kinderen te raden hoe de nieuwe baby Baby Bamba eruit zal zien. Sommige kinderen denken dat ze een andere kleur zal hebben, terwijl een jongen zegt dat ze klein zal zijn, net als zijn zus.
Een verteller legt uit dat de Bamba-snacks hetzelfde zullen blijven smaken, maar dat alleen het beeld aan de buitenkant zal veranderen.
“Omdat we van binnen allemaal hetzelfde zijn”, zegt een klein meisje. De nieuwe Bamba mascotte wordt vervolgens onthuld: een kopie van de Bamba-baby, maar met haar in staartjes en een roze T-shirt.
De snack, die wordt geproduceerd door het bedrijf Osem, is erg populair in Israël. Geen verjaardagsfeest of vakantiebijeenkomst in Israël is compleet zonder Bamba.
Ook in Amerika wint Bamba aan populariteit sinds het in de winkels van Trader Joe’s, Walmart en Amazon verkocht wordt.
Recent onderzoek waarin aangetoond werd dat Israëlische kinderen veel minder pinda-allergieën ontwikkelen dan Amerikaanse kinderen omdat ze zoveel Bamba eten, trok veel aandacht in de VS.
Het is te vroeg om te weten of deze limited edition Baby Bamb-ette populair zal worden onder Israëliërs. Vooral onder kinderen zijn de videoclips van een zingende en dansende Baby Bamba erg populair, met in sommige gevallen meer dan 20 miljoen views op YouTube.