De slogan voor de aankomende Poeriem-kostuumwedstrijd van Ben en Jerry’s Israël zou best eens “Peace, Love & Creativity” kunnen zijn.
Het ijsbedrijf plaatste dinsdag foto’s op zijn Instagram-account van de deelnemers van vorig jaar en spoorde liefhebbers van hun ijsjes aan om hun naaimachines en nietpistolen op te starten om zich voor te bereiden op de competitie van dit jaar.
“Heb je het gevoel dat Poerim op de deur klopt?” postte het bedrijf op social media. “Dit is het moment om te beginnen met investeren in het maken van kostuums omdat onze kostuumwedstrijd steeds dichterbij komt.”
Een foto toont een groep vrienden die zich hebben verkleed als verschillende ‘producten van Ben & Jerry’s’, een daarvan is een bakje Ben & Jerry’s Cookies & Cream-smaak, altijd een populaire optie. Een andere bijzonder gedetailleerde creatie toont een vrouw die een half bakje “Phish Food” is (met alle benodigde ingrediënten, waaronder chocolade-ijs, marshmallow en karamel en vis heeft verzonnen) en een halve bakje van de nieuwere, caloriearme lijn bekend als Moo-Phoria, ïntroduceerd om te concurreren met het bestverkochte dieetvriendelijke dessert, “Halo Top”. Het gezicht en het lichaam van de vrouw zijn half wit, half blauw, passend bij de achtergrondkleuren van de twee bakjes.
Een derde foto toont een jong stel verkleed als Peanut Butter Cup en Bob Marley’s One Love-smaken, met bakjes van het echte werk.
Als deze deelnemers van vorig jaar opnieuw hun geluk beproeven, zal de wedstrijd stevig zijn, maar degenen met een zoetekauw willen hun lepels, of beter gezegd ogen, op de prijs houden, namelijk een half jaar Ben & Jerry’s voorraad.
Nu vraagt U natuurlijk waarom slechts een halfjaar voorraad? Als ze de waarde van een heel jaar weggeven, is het waarschijnlijk dat niemand het volgende jaar in hun kostuums zou kunnen passen. De wedstrijddetails worden binnenkort bekendgemaakt, beloofde het ijsbedrijf.
Wanneer Israëliërs elkaar twee keer tegenkomen, zeggen ze: “Derde keer, ijs”, wat betekent dat de volgende keer dat ze elkaar zien, ze elkaar een ijsje kopen. Maar tot nu toe heeft Ben & Jerry’s geen nieuwe smaak geïntroduceerd die de absurditeit van het verkiezingsproces kan vangen, maar dit terzijde.