De Israëlische cannabis startup Seedo , het bedrijf dat een volledig geautomatiseerd apparaat voor het kweken van medicinale cannabis binnenshuis heeft ontwikkeld , heeft de Amerikaanse rapper Snoop Dogg als merkambassadeur binnengehaald, aldus weet NoCamels te melden..
Het Israëlische bedrijf zei dinsdag in een verklaring dat Snoop Dog, zijn echte naam is Calvin Cordozar Broadus Jr., samen met Seedo zal werken “op verschillende platforms” om “een optimaal consumentenbewustzijn van deze innovatieve technologie te bereiken.”
Seedo werd opgericht in 2013 en ontwikkelde een volledig geautomatiseerd en gecontroleerd binnenkweekapparaat, dat lijkt op een minikoelkast, voor pesticiden vrije landbouwmarkten met een eerste focus op cannabis maar met bredere toepassingen. Het product analyseert de groei en optimaliseert de omstandigheden voor cannabis en andere planten voor thuis en commercieel gebruik. Monitoring vindt plaats via een smartphone-app.
Seedo zegt dat het apparaat de cannabisplant vanaf het zaad stadium kan laten groeien zonder menselijke tussenkomst in de loop van 90 dagen, wat zorgt voor een onafhankelijk gerunde cannabisteelt. De machine weegt tussen 54-63 kg en meet 40 101 x 62 x 62 cm, en kost $ 2.400.
Seedo zegt dat zijn AI-aangedreven turnkey-systemen iedereen, “van gemiddelde consumenten tot grootschalige producenten”, in staat stellen om een verscheidenheid aan planten in laboratoriumkwaliteit te laten groeien “zonder voorafgaande ervaring of voldoende ruimte.”
Snoop Dogg – wiens hits onder meer het nummer “Smoke Weed Every Day” bevatten: “Het bevorderen van een gezondere levensstijl door mijn vrienden en gemeenschappen te voorzien van producten die groei in ongebruikte stedelijke ruimtes mogelijk maken, is iets waar ik helemaal achter sta.”
“Seedo zorgt voor kostenbesparingen en de mogelijkheid voor alle mensen om te profiteren van landbouwtechnologieën,” voegde de rapper, een mega-ster en cannabisadvocaat toe waarvan het gebruik van marihuana een groot deel is van zijn imago en zijn muziek. In 2012, toen Snoop Dogg kort bekend stond als Snoop Lion, vertelde hij een Reddit-publiek in een AMA (AskMeAnything)- vraag me alles – post dat hij ongeveer 81 keer per dag cannabis rookt .
Seedo CEO Zohar Levy zei dat het bedrijf “vereerd was om samen te werken met een industrie-icoon zoals Snoop Dogg.”
“De enorme wereldwijde aanhang van Snoop, de invloed van de industrie en het netwerkbereik zullen ons een waardevolle bron voor Seedo bieden terwijl we blijven groeien. De synergie tussen de producten van Seedo en de platforms van Snoop Dog is echt natuurlijk, ‘voegde Levy toe.
Als onderdeel van het partnerschap zei Seedo dat Snoop Dogg zal helpen “consumenten te informeren over de milieuvoordelen en sociale kansen van Seedo’s thuis- en commerciële kweektechnologie” en zal bijdragen aan een sociaal verantwoordelijkheidsprogramma dat Seedo’s groeipraktijken zal delen. Het programma zal ook gedoneerde Seedo-producten leveren aan lokale gemeenschappen, buurtorganisaties en Snoop’s gemeenschap van beïnvloeders, zei het bedrijf.
Seedo begon begin dit jaar met het leveren van de eerste pre-sale thuiskwekerijen aan klanten in Californië. Het ondertekende ook een marketing- en distributieovereenkomst voor Europa met Namaste Technologies, een Canadese wereldwijde online cannabismarkt, en sloot een deal met retail-innovatiebedrijf OutForm om de Amerikaanse distributiekanalen en supply chain van Seedo te optimaliseren. OutForm – dat werkt met wereldwijde retail leiders in verschillende sectoren, waaronder Best Buy, Bed Bath & Beyond en Home Depot – is van plan Seedo te promoten aan retailers en consumenten in de VS.