Katjoesja’s blazen ook zomervakantie aan flarden

Vanwege de voortdurende raketaanvallen vanuit Libanon zijn allerlei zomerevenementen, zoals het muziekfestival Music Village in Nitzanim en de zandkastelenwedstrijd op het strand bij Haifa, uitgesteld of zelfs helemaal afgelast.

Opmerkelijk genoeg zijn het met name de sponsors van de evenementen die de beslissing namen dat de situatie momenteel een te groot veiligheidsrisico met zich mee brengt.

De opening van het jaarlijkse, door Coca Cola gesponsorde Music Village in Nitzanim, dat op 7 augustus zou beginnen, is voorlopig uitgesteld tot eind augustus. Een nieuwe datum is nog niet vastgesteld. Ook de publiciteitscampagne voor het Music Village is opgeschort. Op 6 juli meldde Haaretz dat het Israëlische televisiekanaal Channel 10 uitzendingen zou verzorgen vanaf het festival, waar o.a. Israëlische topacts als Mashina, Hayehudim, Aviv Gefen Ivri Lider zouden optreden.

Het door Superpharm gesponsorde jaarlijkse zandkastelenfestival op het strand bij Haifa, dat vorige week van start ging, is door de politie gesloten nadat de stad door katjoesja’s was getroffen. Zodra de situatie voldoende veilig geacht wordt, zal dit evenement worden heropend.

Tel Aviv mist op 19 en 20 juli het jaarlijkse Goldstar Festival dat in het Charles Clorpark zou worden gehouden. De biersponsor is van mening dat de huidige situatie in het land geen aanleiding geeft tot vrolijk feesten. Ook dit festival is tot nader order uitgesteld. In Michmoret ten noorden van Netanja gaan de strandactiviteiten niet door.

Ook Cellcom, Tnuva, Strauss en andere bedrijven hebben de voor de vakantieperiode geplande advertentie- en sponsorcampagnes opgeschort.

Advertentie (4)