Hemelse voicemail


Bijna iedereen heeft inmiddels te maken gehad met een geautomatiseerde telefoniste die een soms ondragelijke lijst met keuzemogelijkheden opsomt om met de juiste persoon of afdeling te worden doorverbonden. Hoe zou dat klinken als G*d zou besluiten zo’n voicemail-systeem in te stellen? Met dank aan Riek Levie die ons de Engelse versie daarvan toestuurde.

Stel je voor, je bent aan het bidden en je hoort: “Dank u voor het
bellen met de Hemel. Voor Hebreeuws, kies 1, voor Jiddisj, kies
2,  voor alle andere talen, kies 0.

Maak uw keuze: kies 1 voor verzoeken, kies 2 voor dankzeggingen, kies 3 voor klachten, kies 4 voor alle overige vragen.

Tot onze spijt zijn al onze medewerkers in gesprek met andere zondaars.
Uw gebed is echter van belang voor ons, en zal in volgorde van
binnenkomst door ons worden behandeld.  Blijft u aan de lijn.

Als u meent bijzondere aandacht nodig te hebben en met G*d zelf wilt
spreken, kies 1. Kies 2 voor Jezus, voor Mosje Rabbenoe, kies 3. Wilt U
koning David horen zingen terwijl u wacht, kies 4. Bent u op zoek naar
een dierbare die thans in de Hemel verblijft, kies 5, toets daarna zijn
of haar sofinummer in, en sluit af met een hekje. (Als de verbinding
niet tot stand kan worden gebracht verzoeken wij u dit gesprek te
beeindigen en het nummer 666 te kiezen.)

Voor vragen over dinosauriers, de leeftijd van de aarde, leven op
andere planeten en de huidige locatie van de ark van Noach verzoeken
wij u te wachten tot u zelf hier bent.

Onze computers tonen dat u vandaag al hebt gebeden. Wij  verzoeken u dit gesprek te beeindigen en morgen terug te bellen.

In verband met een religieuze feestdagen zijn onze kantoren vandaag
gesloten. Wij verzoeken u maandagochtend na 9.30 uur opnieuw te bidden.

Als u buiten kantooruren met spoed hulp nodig heeft, verzoeken wij u
contact op te nemen met uw plaatselijke religieuze vertegenwoordiger.

Dank u voor uw gebed. Wij wensen u een hemelse dag.

Advertentie (4)